maanantai 15. joulukuuta 2014

Tosi kenkäkalenteri 15/2014

Kesäkuun alku v-13. Lahti. Olen kuskina lukionsa juuri päättäneelle pojalleni. Hän on menossa tietotekniikan pääsykokeisiin Lahden ammattikorkeakouluun.

Kokeen on määrä kestää iltapäivään saakka, joten minulla on aikaa lumpustella pitkin Lahden katuja ja kauppoja. Olen jo etukäteen ottanut selville kaupungin kirpputorien osoitteet.  

Näen nämä Marimekon kangaskengät erään kirppiksen ikkunassa. Koko 37. Kokeilemaan. Hintaa 8 e. Nämä otan! 

Marimekkosissa on mukavat kiilakorot luonnon materiaalia, niintä tai jotain vastaavaa. Eivät ihan kamalasti tykkää kosteasta. Olen kävellyt näillä paljon parina kesänä. Sillä seurauksella, että pohjat ovat hieman painuneet jo kasaan, sadekelit ovat tummentaneet pohjan reunaa ja materiaali repsottaa. Olen aina siistinyt suurimmat roikaleet saksilla pois ja taas mennään. Niillä on myös tanssittu yökerhossa ja ne jalassa on kuunneltu Loiria Wanaja festivaalien nurmikolla (sateessa). Viime kesänä toinen nyöreistä napsahti poikki. Nyt siinä on solmu, kunnes löydän uudet nyörit (lue: saan hankittua).


1 kommentti:

  1. Paljon ovat nämäkin kengät kokeneet. Onneksi kesään on monta kuukautta, että saat nyörit hankittua. Sateen ja tuulen keskeltä, kodin lämmöstä kynttelikkövaloterveisiä!

    VastaaPoista