maanantai 7. toukokuuta 2012

Tosirunoilijoille erotiikkaa


Googlettelin. Oli levoton olo ja luovuus etsi ulospääsykanavaansa. Jos kirjoittaisin... Runokilpailuja on jälleen ollut ja ohi mennyt. Mutta on niitä vielä edessäkin päin. Gummeruksella ja Nuoren voiman liitolla on Suuri runokilpailu, RunoKAarinaankin vielä ehtii ja Facebookissa on Annikki:


Kirjoituskilpailu Facebookissa!

Osana Annikin Runofestivaalia järjestetään ensimmäistä kertaa runokilpailu. Kilpailun aihe on tämän vuoden runofestivaalin teemaa sivuten erotiikka. Kilpailun nimi on Kiima – eroottisen runon kirjoituskilpailu. Se on Suomen ensimmäinen kirjoituskilpailu joka toteutetaan kokonaan yhteisöpalvelu Facebookissa.
Kilpailu on käynnissä 1.2.-15.5.2012. Voittajarunon valitsee tuomaristo johon kuuluvat Jaakko Hämeen-AnttilaVirpi Hämeen-Anttila ja Titta Minkkinen. Runokilpailun voittaja palkitaan 400 € ja yleisön suosikkirunon kirjoittaja 100 € rahapalkinnolla. Voittajat julistetaan runofestivaaleilla.

Osallistukaa!!! Käykää edes lukemassa FB-sivuilla. Variaatioita on herkistä brutaaleihin.

Hmm... Olenko minä kirjoittanut eroottista runoutta? Mieleen lähti palailemaan nippu naiseuteen ja äitiyteen liittyviä runoja, joilla osallistuin Väestöliiton antologiaan Omalla tavallani äiti. Kirjahyllylle ja sieltä löytyi muutama, jonka voi katsoa eroottisuuteen viittaavaksi. Samaisen illan istuskelin makuuhuoneen lattialla vuoteen ja seinän välissä päiväkirjapino vieressä. Lisää! 

Jaankin tässä postauksessa parhaat palat sen illan saaliistani. 

Puhalla minuun henki,
henki tähän nukkuvaan ruumiiseen,
sielu sisääni.
Lopeta leponi.
Herätä minut naiseuteen!

Poista hellyydelläsi paha olo.
Ole kuten silloin,
salamoivana yönä.
Polta intohimollasi
murhe tuhkaksi.
Tee taika
suruista suudelmiksi.


Ota minut.
Älä emmi,
älä mieti ja epäile.

Et sinä minua aikaillen saa.
Voima
minut puroksi herättää.
Halu
vie veneesi putoukseen.


Tulet viereeni kuin korskuva ori,
Taisit erehtyä aitauksesta,
ei täällä ole kuin kuivaa ruohoa!


Minä olen minä, nainen, jolla
on tarpeita ja haaveita.
Tulkaa ja täyttäkää ne
minun luvallani.
Ei!
Minä täytän ne itse
hellävaraisesti nauttien.


Meidän minuutemme olivat atomeina.
Meidän ajatuksemme harhailivat vaarallisilla urilla.
Meidän ruumiimme, syyllisistä suurimmat,
vain kehräsivät tyytyväisyyttään 
ja kehtasivat vielä mankua lisää.


Nuolet ihoni kosteaksi
huuleni uurteettomiksi.
Olet kolibri,
minä orkidea.

Ilman toista
loputon kutsuhuuto.

(Osoitteesta : http://www.annikinkatu.net/runofestivaali2012/ löydät lisää Annikin tapahtumia kesäkuun alkupuolella. )

2 kommenttia:

  1. Ihana saalis erotiikkaa ja hellyttää, kiitos, että halusit postata ne muidenkin nautittavaksi. Tässä minun saaliini pöytälaatikosta.

    Elämäsi nainen, keski-ikäinen

    Olen nainen elämäsi ihanainen
    Harmautta hiuksissa, pikkiriikkisen vainen
    Silmät siniset sileiden poskien päillä
    Suukon hellän saat suullesi, pusuhuulilla näillä

    Näin vartalollani matkamme jatkuu
    Kainaloiden kupeisiin pienet nattaset mahtuu
    Kun uumalle päästään matkalla tällä
    Näkyy napakin somasti vyötäröllä

    Nyt matkamme pysähtyy metsään tummaan
    Se antaa liikettä uljaaseen hummaan
    Appelsiinilaaksossa levähdetään
    Sen jälkeen vuorille kiivetään

    Vuorenhuipulta rinne vie tasaiseen rotkoon
    Matka pysähtyy karuun arktiseen notkoon
    Varpaanmuotoiset niemet kun edessä näimme
    Paratiisin saavuimme, sinne me jäimme…

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei Raija, ihanaa! Minä niin tämän muistan! Se on aivan ihana runo! Kun olen sitä lukenut, nousee iho kananlihalle! Kiitos kun jaoit sen täällä! Iso halaus ja siipalle terkkuja!

      Poista