keskiviikko 18. heinäkuuta 2012

Tosi autonomistaja

Maanantaina vein Syöksysämpyläni, pienen näppärän kauppakassini, huoltoon. Hoitola oli vanha tuttu Länsiauto Hämeenlinnassa. Olen saanut siellä kärryni kanssa aina erityishyvää palvelua. Vastaanotossa pojat juttelevat mukavia ja kyselevät perhekuulumisia. Olin juuri edellisenä päivänä palannut mukavan rentouttavalta lomalta Virosta ja täynnä energiaa. Olin laittanut jalkaa uudet kirkkaankeltaiset sandaalitkin! Mukavasti läpsyen, kassi heiluen ohitin paikan pomon, joka huikkasi hyvät päivät ja kertoi olevansa vaan ihan käymässä, koska loma alkoi tänään. Toivotin puolestani hänelle hyvää lomaa. Huollon vastaanotossa seisoi kolme ja istui kolme miestä. Olin viisi minuuttia myöhässä kun istahdin penkille ja huikkasin, että "toin nyt sen mun Fiatin"... Kukaan ei sanonut mitään, tuijottivat vaan... "Siis Sitikan, mites mä nyt... Että tällainen maanantai..." (hyväntahtoista hörinää ja pari epäluuloista katsetta). En myöskään muistanut rekisterinumeroa... Kai luulivat, että varastettua autoa olin tuomassa... Auto on ollut minulla kolme vuotta ja edelleen Citroen! https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/26565_1410913719462_5252239_n.jpg

4 kommenttia:

  1. No mutta sahan oletkin Nainen. Pelastit herrojen päivän. Ei vaan, Länsiauton Lampisen Pekka on ihana, asiallinen ja rauhallinen. Ja pokka pitää. Leena.

    VastaaPoista
  2. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  3. (Kirjoitusvirheiden vuoksi jouduin korjaamaan tekstiä, sen takia poistin edellisen)
    Oman auton rekisterinumero on vaikea muistaa silloin kun sitä tarvitaan. Usein mietin, että jos autoni varastetaan (erittäin epätodennäköistä, VW -95) niin muistanko rekkaria silloin. Mutta merkin olen aina muistanut. Osuit kuitenkin Eurooppaan; sehän on melkein sama, onko auto ranskalainen vai italialainen, vai onko?

    VastaaPoista
  4. Leena, niin on Pekka tosi mukava ja ihana ;0) harmi kun ei ollut paikall tuolloin. Olisin heti mennyt hänen tiskille ja olisi tiennyt ihan kysymäti, mitä kaaraa tuon näytille!

    Merja, kaipa se on ihan sama, Sitikka vai Fiude ;0) olen ajellut yhden kesän sisareni Fiat 600:lla j se oli ihan sikahauskaa. Niin kauan, kunne jarrut katosivat... Spiinä autossa oli ihan uskomatpmat jouset. Kuopan jälkeen hytkyi 2 minuuttia!

    VastaaPoista