perjantai 1. toukokuuta 2015

Tosi sydämellä puurrettu

Viime syksynä tulin luvanneeksi kaikenlaista... Liittyen töihin ja osallistumiseen ja ohjaamiseen ja ja ja... Tämä kevät on noita lupauksia lunasteltu! Omaan toimeen palattu ja terapiatyö aloitettu. Metropolian ryhmämuotoisen arvioinnin täydennyskoulutus aloitettu ja ensi viikolla kevään osalta purkissa. Sen tiimoilta ensimmäinen versio käsikirjasta julkaistu. Irti Huumeista ry:n Hämeenlinnan vapaaehtoisten työnohjauksellinen Voima-ryhmä kertaa vaille ohjattu. Ja kirjallisuusterapiaohjaajakoulutus Perheniemessä on viimeistä viikonloppua vaille valmis! Kotihommelit ovat autuaasti retuperällä, mutta tiedättekö mitä? Ei paljoa harmita! Vielä...

Vain yksi sana kuvaa tätä kevättä kaikkiaan: HEKTINEN! Olen ollut innoissani, hämmentynyt, läkähtynyt, huojentunut ja ties mitä. Mutta mitä suurimmassa määrin olen ollut rakastunut! Rakastunut tähän kirjallisuusterapeuttisen työhöni (terapeuttina, kouluttajana, kirjoittajana) ja ihmisiin asian tiimoilta, niihin joiden kanssa olen saanut kirjoittaa ja niihin, joille olen kirjoittanut.

Olen huomannut, että vaikka minua pidetään hyvin sosiaalisena naisena, on minun silti helpointa ilmaista itseäni kirjoittamalla. Kirjoittamalla sanat tulevat helpommin ja minusta tuntuu, että saan niihin syvemmän kontaktin ja merkityksen. Puhuttaessa sanat katoavat avaruuteen ne sanottua, kirjoitetut sanat jäävät merkeiksi paperille, tietokoneen ruutuun, kännykkään ja vaikuttavat kauemmin! Niihin voi palata ja elää sanat uudelleen tarkasti, ei vain muistinvaraisesti.

Myös musiikissa sanat ovat rytmin ohella ne tärkeimmät. En osaa sanoa, mitä instrumentteja kappale sisältää, mutta tiedän minkä tyylin musiikkia poljento on ja opin sanat nopeasti. Kiinnyn sanoihin. Ja hoilaan! Itselleni tärkeistä kirjoista minun on vaikeaa, lähes mahdotonta, luopua. Nytkin haen epätoivoisesti yhtä lastenkirjaa kahdesta pupusta, isopupusta ja pikkupupusta, jotka kiistelevät siitä, kumpi rakastaa toista enemmän kuin toinen! Se on jossain, en vaan tiedä missä!

Lähdenkin tästä vappupäivän etsinnöille pupujahtiin! Se on toukokuu, KEVÄT!!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti